SSブログ

The mechanism of human-dispute 紛争のメカニズム 訳は後ろ [自死(自殺)・不明死、葛藤]


Human has a genetic requirement "groups in a coordinated manner and want attribution". Because of this, one become so detached from the herd and feel interpersonal crisis. Crisis of perception (physiological mechanism) is the same as how to feel the sense of danger or physical life. This sense of urgency comes with the opportunity to correct their behavior. If action reasonable, it creates an ideal result. However, many of the actions of human beings based on the sense of crisis is not reasonable. Attacking the person they want to be together. This would cause conflict. I explain the reason.
First, because of differences on how to evade an individual; When faced with danger, animal choices is, basically a fligh. But because the man is approaching the risk and benefit animal, not a runaway choice tends to be. When a fugitive is not always possible, or to choose a struggle when you think "beat your opponent". Among the couples often fight is selected. There is overreliance on the opponent. Interpersonal relationship risks caused by their actions, even out in the struggle it is for. Getaway, struggle out there freezing. The stronger the strength to feel, easy getaway, struggle, and frozen alternatives.
Secondly, when threatened, human brain to stop complex thought. Alternative thinking "present risk followed by either safe or that becomes dominant. It should fulfill the crisis prevention mechanism. Become a means to live. Means that they feel a strong sense of crisis is to work with opponents. It can't be so strongly that I want to be with other reasonable choice becomes. This is absurd. To the perceived risk and the danger of life identical reasons; Also, feel and not have time enough to think about the need to make. Because of how the human brain as a kind of animal, feel the danger and tried to quickly fulfilled the fugitive in.
There are circumstances that against the risk of hypersensitivity in the third. Usually feel the pain if you hurt if no contact is not healed wounds. You also, if you do wound usually don't care about events to escape more sensitive to human. Risk of interpersonal relations as well. As a condition to be irritable, mental illness such as depression, thyroid function.You may also, if you have circumstances faithless's own debt, criminal activity, and that other people don't want to know that. In circumstances of an inferiority complex. Also too much I want to be with the person you are frightened by that trivial human.
If you can't become irritable, to understand your position calmly and without humans, struggle should avoid. Opponents struggle to challenge naturally, incomprehensible reason. The interpersonal relationship between risk feel. As a result, through the same mechanism they started to struggle. Think that evil is going to struggle without reason, often exacerbate conflicts. Why then focus only so cannot cool idea she began to struggle, struggle to fulfill evil is not motivated by. He defied the struggle should be ascertained man began to struggle. Is a simple proposition. Who wants to be with her partner or, does not want to do. On it, throw away the concept of good and evil. That seek to improve action against stop. It's to stop seeing things as a relation between ourselves and others. Last glitches that husband and wife team ready and to be understood. So, let's have a theme or how to fix problems. Let's also directs the conclusion to your opponent. Be in the collaborative work of two people.

人間には「群れに協調的に帰属したい」という遺伝子的な要求がある。このため、群れから外されそうになると、人間は危機感を感じる。危機感の感じ方(生理的メカニズム)は、身体生命の危険感の感じ方と同じである。
この危機感は、自らの行動を修正する契機となる。合理的な修正行動をすれば、それは理想的な結果を生み出す。ところが、危機意識に基づく人間の行動の多くは、合理的ではない。一緒にいたい相手を攻撃することが多い。これが紛争の原因となる。その理由について説明する。
第1に、危険回避の方法についての個性の違いという理由がある。危険に直面した場合、動物の選択肢は、基本的には逃亡である。ところが人間は、危険に接近して利益を得る動物である為に、逃亡という選択をしない傾向にある。逃亡がかなわないとき、あるいは「相手に勝てる」と思う時は闘争を選択する。夫婦間ではしばしば闘争が選択される。相手に対する甘えがある。対人関係上の危険が自分の行動によって引き起こされたとしても、闘争という選択に出てしまうのである。逃走、闘争の外には凍結という選択肢がある。危険を感じる強さが強いほど、逃走、闘争、凍結という選択肢を取りやすい。
第2に、危険を感じると、人間の脳は複雑な思考を停止する。「現状は、危険が続いているか安全になったか」という二者択一的な思考が支配的になる。これは、危機回避を全うするための仕組みである。生きるための仕組みということになる。危機意識を強く感じるということは、相手と協調したいという意識が強いということを意味する。相手と一緒にいたいという思いが強いほど、合理的な選択がとれなくなるということになる。これは不条理である。危険の感じ方が、身体生命の危険の感じ方と同一であることに理由がある。また、十分に考える時間的余裕がなく、判断を迫られると感じる。人間の脳には、動物の一種として、危険を感じるといち早く逃亡を全うしようとする仕組みがあるからである。
第3に、危険に対して過敏になっているという事情がある。通常であれば痛くもない接触が、傷口が治っていない場合には、痛みを感じる。また、通常は気にしない出来事も、傷口が完治していない場合は、人間はより敏感に逃げようとする。対人関係の危険も同様である。
過敏になる事情としては、うつ病等の精神病、甲状腺機能障害の合併症などの疾患がある。また、自分の借金、犯罪行為、不貞、その他相手に知られたくない事情を抱えている場合ということがある。劣等感も事情に含まれる。また、相手と一緒にいたい気持ちが強すぎる場合も、人間は些細なことにおびえる。

過敏にならず、冷静に自分の立場を理解することができない場合、人間はしなくて済むはずの闘争をしてしまう。当然のことながら、闘争を挑まれた相手は、その理由を理解できない。相手は、対人関係上の危険を感じてしまう。その結果、同じメカニズムを通じて闘争を始めてしまう。「理由なく闘争を始めることは悪だ」という考えは、しばしば紛争を悪化させる。なぜならば、闘争を始めた本人は冷静な考えができない、闘争を全うしようという志向しかできない、そのため善悪がモチベーションにはならないからである。

闘争を挑まれた人間は、闘争を始めた人間の本心を見極めなければならない。命題は単純である。相手は自分と一緒にいたいのか、いたくないのか。その上で、善悪の概念を捨てよう。相手に行動の改善を求めるということもやめよう。相手と自分の対抗関係として物事を考えることをやめるのだ。あくまでも夫婦というチーム状態の不具合と理解するべきである。そうして、どのように不具合を修正するかというテーマを持とう。相手に結論を指図するのもやめよう。二人の協働作業を心掛けることが肝要である。


【番外告知】連れ去り問題報告会のお知らせ。当事者の交流会も。帰宅したら妻子がいなくなっていた。暴力もないのに家庭に警察官が介入してきた。それはあなただけではない。 [家事]

平成29年1月19日木曜日午後6時から
仙台市アエル28階エルソーラ研修室で
連れ去り問題の報告をいたします。

これは、自死予防のネットワークみやぎの萩ネットワークに
1月の月例会の企画として
本企画を取り上げていただきました。

私が、昨年、国会議員の先生にお話を聞いていただいたのですが、
その内容をベースにお話させていただきます。

ある日、職場から帰宅したら
妻子がおらず、荷物もなくなっていた。
自分としては、暴力も、不貞もしていないし、
全く心当たりがない
こういう方が、激増しています。

はっきりした心当たりがないだけに、
自分が、夫として、父親として、人間として
その存在すべてを否定されたような
衝撃を受けられています。

実際に精神症状が出現して
通院をしている方もいらっしゃいます。

自死されている方も
全国で大変多くいらっしゃいます。

私は、こういう問題にかかわってきました。
妻側でもかかわっています。
あるいは父親側の弁護士として
相手方妻と信頼関係を結んで
面会交流を実現しています。

その経験を通して
妻が突然子どもを連れ去る理由が
少しずつはっきりしていました。

それぞれの事件には個性はあるのですが、
切り口を工夫すれば共通の要素も
驚くほどたくさんあることがわかりました。

DVや不貞がなくても妻が子どもを連れて別居する理由について
あるいは離婚の意思が固くなる理由について
妻側の原因、夫側の原因、「支援者」の問題から
分析してお話ししたいと思っています。

そして、その解決方法が、
夫にとっても、子どもにとっても、妻にとってさえ
一番の利益になる方法だということを
説明する予定です。

当日は、当事者の方々も参加する予定です。

辛く苦しんでいる時、
同じように苦しんでいる人たちと出会うことは
救いになります。
生きる力を取り戻すことが多くありました。
また、それぞれの異なる分野で
対策をとられている方と交流することは
実践的な観点からも有益です。

是非当事者の方々、多数おいでいただき
生きる力を取り戻していただきたいと思います。

ただ、この問題を通じて
現代の夫婦が、いかに脆弱で、
本当の意味での援助がない状態にさらされているか
ということをつくづく感じています。

むしろ、当事者でない方々も
自分のこととして、
報告会に参加していただきたいと
そういうことも考えています。

入場無料、予約不要です。

The technique of ‘the study of interpersonal relations is that of animal behavior 対人関係学の手法訳は後ろ [自死(自殺)・不明死、葛藤]

The technique of ‘the study of interpersonal relations is that of animal behavior.
I've been involved in human conflict as a lawyer. In the lawsuit, analyze causes of human conflict, and argued. Through its experience, got to thinking "The principle of common action as a species in humans.". This idea, after I understood that as human beings and as animal behavior, the two sides.
Theory of evolution was to enrich interpersonal relations. Of Homo sapiens and chimpanzees diverged at 8 million years ago. And Neanderthals diverged in 200000 years ago. Weak and agile but not Homo sapiens did not extinct. Why did flock in. Flock made was also not in an inherited gene that flock from. Individual gene groups that do not have left descendants. That seems to have a tendency to assume existence of civilizations in General, understanding about human. But the idea is naturally and especially about the mind, 8 million years are affected.
Gene groups that are passed to humans now. There is some variation.
1) to feel anxiety when I felt was so expelled from the herd and trying to correct the behavior. Just feel the risk of interpersonal relationship on that.
2) to protect the weakest of the herd. Have in mind that "KAWAII" is small and weak to be important.  
3) attacks someone from the other members of the herd, can beat anyone, angrily trying to aggressive behavior.  These behavioral patterns, about the strong influence of personality.
"Justice" is that concepts are beneficial to the survival of the herd. Giving disadvantage to their own interests, associates in evil.  In morality is Phil Angelides by flock together.
"Human rights" is a concept for ensuring that highlighted in the crowd of humans, to survive. Compromise human rights, human feel interpersonal danger.  Sometimes it leads to death.
When pressing the detriment to others, only their own profit, man cannot achieve genuinely happy. Requirements not met that person is unconscious awareness of that group to be coordinated.  Should be understood by religion, too, flock to make gene.
Among the surest way is to listen to the voice of human beings to be happy.

対人関係学の手法は動物行動学のそれである。
私は、弁護士として人間の紛争に関与してきた。裁判の中で、人間の紛争の原因についても、分析し、主張してきた。その経験を通じて、「人間には種としての共通の行動原理がある。」と考えるようになった。この考えは、後に、人間としての行動と動物としての行動という、二つの側面があることを私は理解した。
進化論も、対人関係学を豊かにした。ホモサピエンスがチンパンジーと分岐したのは、800万年前である。ネアンデルタール人と分岐したのは20万年前である。弱く、機敏ではないホモサピエンスは絶滅しなかった。その理由は、群れを作ったからである。言葉もない時代に群れを作ってきたのは、群れを作る遺伝子が継承されたからである。群れを作る遺伝子を持たない個体は、子孫を残せなかった。
人間についての把握について、一般的に、文明の存在を前提とする傾向があるように思われる。しかし、特に心については、800万年の歴史に影響を受けていると考えが、自然である。
群れを作る遺伝子は、現在も人間に受け継がれている。
いくつかのバリエーションがある。
1)群れから追放されそうになったと感じた時、不安を感じて、行動を修正しようとする。対人関係上の危険を感じるということである。
2)群れの一番弱い者を守ろうとする。「KAWAII」という、小さい者、弱い者を、大切にしようという心である。
3)群れの他の構成員が誰かから攻撃を受けると、勝てない相手にも怒りをもって、攻撃行動に出ようとする。
 これらの行動の様式、程度は、個性の影響が強い。
 「正義」は、群れの存続に有益な概念である。自分の利益のために、仲間に不利益を与えることが悪である。道徳は、群れを作る遺伝子によって、受け容れられるのである。
 「人権」は、人間が群れの中で強調して生存することを保障するための概念である。人権が侵害されると、人間は対人関係上の危険を感じる。それは死に至ることもある。
 他人に不利益を押し付けて自分だけの利益を得た時、人間は、純粋に幸せを獲得することができない。その人の満たされない要求は、群れに協調していないことの無意識の自覚である。宗教もまた、群れを作る遺伝子によって理解されるのである。
 遺伝子の声に耳を傾けることが、人間が幸福になる確実な方法である。


About the study of interpersonal relationships 'For prevention of suicide'  対人関係学とは何か(訳は後ろ) [自死(自殺)・不明死、葛藤]

The study of Interpersonal relationships studies the role that man belongs to the group. The study follows allegations.

http://www001.upp.so-net.ne.jp/taijinkankei/

https://sites.google.com/site/taijinkankeigaku/

(in Jpanese,sory)


1. Human built "human cooperating with other members of the herd and flock wanted to present" is a fundamental need to gene. This herd and that other family, workplace, school, community, or society.
2. By this need is not met in person, sometimes have trouble in the human mind and body.
3. Human is healed by belongs to a herd you cooperate with the other members of. By doing this, people feel happiness. A psychological effect is accompanied by a biological response.
4. Radical demands "by the actions of myself want to avoid danger to their" owns as animals, human beings.
5. There are 2 types of perceived risk. One is the danger of life. In danger of being expelled from the herd is another.
6. Even if you feel threatened in any humans will react the same way.  This is in stress, namely the sympathetic nervous system activation. Interpersonal relations are considered "response to the risk of interpersonal relationship on" with "Secondary emotion" DAMASIO says.
7. Stress caused by perceived risk of interpersonal relationship on the following troubles would cause, suicide, divorce, criminal, bankruptcy, etc.
8. Stress is the ability of the human species ("guess" the long term Outlook, eclectic thinking, overcoming challenges, etc) decreases. Stress the man fella "alternative thinking safety or danger". It originates as a physiological response of the brain.   
9. Anxiety that there is danger on the interpersonal relationship is caused by the following events.  Not respected as a companion treatment role are not counted as members of the attacking hordes from the other members of the group against mandatory safety handling irrational discrimination (provision of food and other supplies, provision of information) (unfairly and unjustly rewards) risk behaviours and health care will not be negative. Perceived to affect the personality.
10. As a reaction to this fear, have fled fighting (anger) and flight or freeze. This reaction affect personality.
11. A lot of anger is not to be directed at the root of the unrest.
12. It is the target of anger in 2 types. People think my a winning one. When another defends the other members of the herd humans.

翻訳はマイクロソフト翻訳に若干手を加えました。


対人関係学について

「対人関係学」は、人間がグループに所属することの役割を研究する。
「対人関係学」は、以下の主張をする。
1. 人間には、「人間が群れの他の構成員と協調しながらその群れに存在したい」
という根源的要求が遺伝子に組み込まれている。
この群れとは、家族、職場、学校、地域、あるいは社会その他である。
2. 人間においてこの要求が満たされないことによって、人間の心身にトラブルが生じる。
3. 人間は、自分が他の構成員と協調している群れに所属していることによって、癒される。このことによって、人間は幸福を感じる。心理的な効果は、生物学的な反応を伴う。
4. 人間は、動物として、「自分自身の行動によって自分に対する危険を回避したい」という根源的要求を有している。
5. 人間が感じる危険は、二種類ある。一つは、身体生命の危険。もう一つは、群れから追放されるという危険である。
6. いずれの危険を感じた場合も、人間は同じ反応をする。これがストレス、即ち交感神経の活性化である。
 DAMASIOの言う「二次の情動」とは、「対人関係上の危険に対する反応」であると対人関係学は考える。
7. 人間が対人関係上の危険を感じることによって引き起こされるストレスは、以下のトラブルの原因となる、自殺、離婚、犯罪、破産等々。
8. ストレスは、人間のある種の能力(「推察」、「長期的見通し」、「折衷的思考」、「課題の克服」等)を低下させる。ストレスは、人間を「安全か危険かという二者択一的な思考」に陥らせる。これは脳の生理的反応として起きる。
9. 対人関係上の危険があるという不安は、以下の事象によって引き起こされる。
  差別(食料等の物資の提供、情報の提供)
  不合理な扱い(不当な評価、不当な報酬)
  危険行動の強制
  安全と健康に対する配慮がなされない
  群れの他の構成員からの攻撃
  群れの構成員としてカウントされない扱い
  役割の否定
  仲間として尊重されない。
 感じ方には個性が影響する。
10. この不安に対する反応としては、逃亡と戦闘(怒り)と凍結がある。この反応も個性が影響している。
11. 怒りは、不安の根源に向けられないことが多い。
12. 怒りの対象は二種類である。一つは、自分が勝てると思う相手。もう一つは、人間が群れの他の構成員を守るとき。